Hopp

Jag stod beredd att hoppa, beredd att dö, beredd att komma bort från mitt liv, komma bort från helvettet.~

Jag stog på bron, och var påväg och hoppa, när jag hörde en röst som skrek : HOPPA INTE!
jag kollade bak och såg att det stog en Kille bakom mig, jag visste inte vem det var så jag frågade vad han ville.
Jag hörde bara hans mummel i bakre huvudet jag tänkte inte på att han stog där, och jag kände mig beredd, så jag hoppade
*Sen vart allt svart*

[Killens synvinkel]
Jag såg tjejen som stog beredd att hoppa, så det vart automatiskt att jag skrek : HOPPA INTE!
Hon kollade bak och frågade vad jag ville, eftersom jag hatar när folk mår dåligt eftersom jag har gjort det själv länge.
Jag ringde Ambulans och sa att dom måste komma och hjälpa en tjej som är påväg att hoppa men när jag kollade upp, så såg
jag hur hon bara föll, jag sprang till kanten och såg henne bara ligga där. Jag sa till Ambulansen att hon hade hoppat och att dom måste komma fort.
Efter ungefär 10 minuter så hörde jag sirenerna, jag hörde hur dom kom närmre och närmre tillslut såg jag den gula bilen köra emot mig, och dom steg
snabbt ut ur bilen, jag fick en chock och var tvungen att sätta mig ner, det kom fram en ambulanspersonal och frågade hur jag mådde, om jag kände tjejen.
jag sa bara nej.


[Tjejens Synvinkel]
Allt var svart, jag hörde några få röster som pratade med mig men jag orkade inte svara, jag orkade inte öppna ögonen, jag orkade inget.
Det kändes bara så hopplöst att leva..


[Killens synvinkel]
Jag satt inne på hennes rum på sjukhuset, bara väntade på att hon skulle röra sig.
Jag kollade på hennes ansikte, det underbaraste jag någonsin har sett,
Hon hade svart långt hår, Och dom ögonen jag såg innan hon hoppade, dom var så underbart fina...






Skrivet av Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback